ATRIBUȚII COMPARTIMENT FINANCIAR-CONTABIL, RESURSE UMANE
BAZA LEGALĂ:
Legea contabilității 82/ 1991;
OMF.1792/2002;
OMF 2941/2009;
Ordinul nr.501/2013;
OMF 2941/2009;
Legea 53/ 2003;
Ordin 1107/ 2025;
Legea 153/ 2017;
Legea nr. 477 din 8 noiembrie 2004;
Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr.923/11.07.2014;
Decretul nr. 209/1976;
Legea nr. 22/1969;
Hotărârile Consiliului Local Pucioasa privind organizarea și funcționarea instituției.
ATRIBUȚII COMPARTIMENT FINANCIAR-CONTABIL, RESURSE UMANE:
Organizează, îndrumă, conduce, controlează și răspunde de desfașurarea în mod eficient a activității financiar-contabile și de resurse umane a instituției în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare.
(1) Compartimentul financiar-contabil, resurse umane are, în principal, următoarele atribuţii:
a) asigurarea evidenţei corecte şi la zi a tuturor operaţiunilor economico-financiare ale instituţiei, în conformitate cu prevederile legii contabilităţii şi alte prevederi legale aplicabile;
b) întocmirea situaţiilor financiare trimestriale şi anuale, precum şi a altor raportări lunare şi trimestriale, conform prevederilor legale;
c) întocmirea documentaţiei privind angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor, în baza propunerilor compartimentelor de specialitate, în limita şi pe structura bugetului repartizat, cu aprobarea ordonatorului de credite şi numai pentru efectuarea acelor cheltuieli permise de actele normative în vigoare;
d) efectuarea plăţilor către salariaţi, colaboratori, furnizorii de bunuri şi servicii, în termen, în limitele şi sumele aprobate;
e) elaborarea politicilor contabile şi a procedurilor interne specifice departamentului;
f) elaborarea proiectelor de buget de venituri şi cheltuieli ale instituţiei, precum şi a propunerilor de rectificare bugetară;
g) întocmirea de situaţii şi informări solicitate de organele de specialitate ale statului;
h) îndeplinirea oricăror altor atribuţii stabilite prin lege, precum şi a celor conferite expres de conducere;
i) evidenţa personalului şi crearea bazei de date necesare pentru stabilirea încadrărilor şi a drepturilor salariale ale acestuia;
j) întocmirea formalităţilor de încadrare a personalului, precum şi de modificare a actelor administrative ale personalului, ca urmare a promovării sau a altor situaţii de modificare a încadrărilor existente;
k) organizarea de concursuri pentru ocuparea posturilor vacante;
l) asigurarea evidenţei şi actualizării dosarelor de personal, în funcţie de modificările intervenite în cursul anului;
m) întocmirea şi transmiterea situaţiilor şi a raportărilor privind personalul către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP), potrivit prevederilor legale;
n) întocmirea de situaţii şi informări solicitate de către instituţiile statului;
o) îndeplinirea oricăror altor atribuţii stabilite prin lege, precum şi a celor conferite expres de conducere.
(1.1) În cadrul compartimentului financiar-contabil, resurse umane se acordă viza de control financiar preventiv, conform legislaţiei specifice în vigoare, pentru toate documentele și operațiunile ce sunt supuse controlului financiar preventiv propriu.
Controlul financiar preventiv se exercită prin acordarea vizei de către persoane desemnate prin hotărâre a directorului executiv coordonator, conform prevederilor legale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv.
Documentele prezentate la viza de control financiar preventiv propriu se înscriu în Registrul privind operaţiunile prezentate la viza de control financiar preventiv propriu.
(2) Relaționarea cu alte instituții:
Colaborarea cu INDECO, FOREXEBUG, C.N.A.S. DB., Administraţia Finanţelor Publice Târgovişte, Trezoreria operativă Pucioasa, Trezoreria județeană Târgoviște,
B.C.R .Pucioasa, Curtea de Conturi și alte organisme de control pentru furnizarea de informații și documente solicitate.
(3) Îmbunătățirea continuă:
Participarea la cursuri de formare profesională pentru a fi la curent cu modificările legislative și bunele practici în domeniul contabilității și resurselor umane.